ES

ES

ES

ES

چگونه رتبه سایت را در گوگل ارتقاء دهیم؟

چرا رتبه سایت و ارتقاء رتبه سایت در گوگل مهم است؟

این روزها همه کارها با اینترنت انجام می‌شود و کسی برای خرید کردن یا جستجوی معنی لغت سراغ مرجعی جز گوگل نمی‌رود. با وجود اینکه گوگل تنها موتور جستجوگر اینترنتی نیست که می‌تواند پاسخ سوال‌هایتان را به شما بگوید، اولین گزینه شما هم جستجو در گوگل است. فعل «گوگل کردن» به معنی جستجو کردن می‌تواند نشان دهنده این حقیقت باشد که گوگل یک مرجع آگاهی معتبر است؛ بنابراین اهمیت دارد که گوگل شما و کسب و کارتان را بشناسد تا در نتایج جستجوی گوگل، نمایش داده بشوید. ارتقا رتبه سایت در گوگل، ناظر به این فرایند است. در واقع شما در اینترنت دیده نمی‌شوید مگر آنکه به فکر ارتقا رتبه سایت خود در گوگل باشید.

ارتقا رتبه سایت در گوگل چیست؟

گوگل غول موتورهای جستجوگر اینترنتی است و حدود ۸۰ درصد از سرچ ها توسط موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. به مجموعه فعالیت‌ها، آماده سازی ها و تنظیماتی که بر روی سایت انجام می شود تا سایت در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل قرار بگیرد، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می گویند. سئو تکنیک‌ها و شگردهایی است که با استفاده از آن ها می‌توانید موفق به ارتقا رتبه سایت خود بشوید.

صاحبان کسب و کارها دوست دارند سایت خود را بهینه سازی کنند تا به رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل برسند؛ اما برای ارتقا رتبه سایت، مسیری طولانی بر سر راه شما وجود دارد و کسب رتبه یک، بدون داشتن برخی پیش نیازها، برای شما ماندگار نخواهد بود. پس بهتر است هدفتان را تنها رسیدن به رتبه یک صفحه نتایج جستجوی گوگل تعیین نکنید و ارتقا سایت در همه زمینه ها را مد نظر داشته باشید.

مزایای ارتقای رتبه سایت در گوگل چیست؟

مسلما افزایش رتبه سایت در گوگل به معنی موفق تر شدن کسب و کار شماست؛ زیرا کاربران زیادی از سایت شما بازدید می کنند و موفق به فروش محصولات و خدمات خود می شوید. همچنین می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و سهم خود را در حوزه کاری خود، افزایش دهید.

همچنین اگر در حوزه آفلاین فعالیت خود را شروع کرده باشید، می دانید که کسب اعتبار میان رقبایی که سابقه بیشتری از شما دارند، چقدر دشوار است؛ بنابراین با هزینه ای کمتر، می توانید جایگاه خود را در میان کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت ارتقا دهید و پس از ارتقا رتبه سایت در گوگل، از بابت پیدا کردن مشتری، آسوده خاطر باشید. تبلیغات اینترنتی کم هزینه تر است و بازخورد بهتری دارد.

چه فرآیندی را طی کنیم تا موتورهای جستجو به وب سایت ما علاقه مند شوند؟

اگر بخواهیم یک موتور جستجوگر را نسبت به وب سایت خود علاقه مند نماییم، نیاز به طی فرآیندی خاص وجود دارد. موتور جستجوگر گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگری بر اساس مواردی که درالگوریت آنها تعریف شده است، به وب سایت ها نمره ای بین 0 تا 10 میدهند که به رنکینگ آن وب سایت در آن موتور جستجوگر معروف می باشد.

فرض کنید شما میخواهید محصولتان که دوچرخه می باشد را در اینترنت از طریق وب سایت خود در معرض دید مخاطبان، و از طریق فروشگاه اینترنتی خود آن را در وب سایت خود به فروش برسانید. فردی به دنبال خرید دوچرخه است و در موتور قوی جستجوگر گوگل کلمه کلیدی خرید دوچرخه را جستجو می کند.

پس از طی این فرآیند توسط فرد جستجوگر، صفحات جستجوی زیادی از خرید دوچرخه در گوگل به فرد جستجو کننده پیشنهاد می شود اما طبق یک تحقیق توسط شرکت گوگل، 90 درصد کلیک یک کاربر در صفحه اول روی موارد یک تا شش است.

اما آیا تا بحال وب سایت خود را در صفحه اول گوگل فرض کرده اید؟ مطمئناً با رشد اینترنت و رشد استفاده از پایگاه های اینترنتی در کشور عزیزمان ایران، مطمئناً رشد بی نظیری در فروش خدمات و محصولات خود را حس خواهید کرد!

و اما چه کنیم تا وب سایتمان در صفحات اول گوگل به نمایش در بیاید!

1-استفاده از نقشه سایت

سایت شما صفحاتی دارد که ربات گوگل نمی تواند آنها را به راحتی Crawl کند. مانند صفحات مبتنی بر AJAX یا Flash سایت شما جدید است و لینک زیادی از سایت های مختلف ندارید. همان طور که می دانید Google هنگام Crawl بعد از تحلیل و بررسی هر صفحه وارد لینک های آن می شود. حال اگر سایت شما هنوز لینک های زیادی از سایت های مهم (از دید گوگل) ندارد پس نقشه سایت می تواند به شما کمک کند. سایت شما آرشیو بزرگی از صفحات را دارد اما به خوبی به یکدیگر لینک نداده اندو به طوری که با دنبال کردن لینک ها به طور معمول به برخی صفحات هرگز نخواهیم رسید.

2-استفاده از متا تگ های مناسب

"تنظیمات ابر داده" داخل " کادر کلیدواژه های اصلی مرتبط با سایت " کلمات کلیدی مرتبط با سایت را وارد کنید.توجه داشته باشید که از کلمات عمومی استفاده نکنید برای بهینه سازی وب مثلاً اگر یک شرکت کامپیوتر دارید استفاده از کلمه "کامپیوتر" در متاتگ اصلا مناسب نیست.استفاده از کلماتی مانند "فروش کامپیوتر دست دوم" نتیجه بهتری دارد.

3.استفاده از توضیحات اصلی سایت (description)

در بسیاری از وب سایت ها مشاهده می شود که description سایت را پر نمی کنند یا متن مناسبی در آن قرار نمی دهند.سعی کنید حتما از تمام کلمات کلیدی سایت در description استفاده کنید .مثال: اگر برای یک شرکت دوچرخه سازی به نام راه پیما سایت را طراحی کرده اید نوشتن متنی مانند: "شرکت راه پیما دارای سابقه طولانی در صنعت کشور بوده و همواره کمک به سلامتی هموطنان را جزو افتخارات خود می داند: اصلا صحیح نیستonlineshop بنویسید:"شرکت راه پیما عرضه کننده انواع دوچرخه های کورسی و دوچرخه های کوهستان و انواع لوازم ورزشی"

4.انتخاب عنوان مناسب برای تایتل سایت

انتخاب تایتل مناسب برای سایت نقش مهمی در بهبود طراحی سایت شما دارد.مثلا اگر برای یک شرکت دوچرخه سازی به نام راه پیما وب سایتی طراحی کرده اید .تایتل اصلی وب سایت را "شرکت راه پیما " قرار ندهید .سعی کنید در به صورت "شرکت راه پیما-تولید کننده انواع دوچرخه و محصولات ورزشی" قرار داهید. قرار دادن به صورت "شرکت راه پیما- دوچرخه - محصولات ورزشی " هم توصیه نمی شود.

5.استفاده از دامین فارسی

چند وقتیست که دامین های فارسی هم وارد عرصه دامین ها شده اند.استفاده از این دامین ها تاثیر زیادی در بهبود بخشیدن به روند بهینه سازی برای گوگل دارد مثل:

دوچرخه.com این دامین ها قیمتی حدود 18 هزار تومان دارند و به سادگی قابل استفاده هستند.میتوانید این دامین ها را هم به عنوان دامین اصلی سایت استفاده کنید یا بر روی دامین دیگری پارک کنید.

6.کلمات کلیدی سایت خود را با فونت بزرگ تری بنویسید

استفاده از فونت با سایز بزرگ (H1,H2,H3) برای کلمات کلیدی هم در بهبنه سازی سایت شما موثر است .این نکته هم فراموش نشه که گوگل تمام ترفند هایی رو که در این زمینه برای تقلب استفاده میشه روشناسایی میکنه.روش هایی مثل استفاده از کلمات بزرگی که همرنگ پس زمینه سایت هستند و در آن محو میشوند یا قرار دادن به صورت آینه وار و روش های دیگر تقلب شناحته شده اند و ممکن است نمره منفی هم بگیرید!

7.در وب سایت های دیگر خود را لینک کنید

این گزینه نیاز به توضیح خاصی نداره چون اکثر دوستانی که در زمینه طراحی وب کار میکنند به نقش موثر لینک شدن در وب سایت های دیگر واقفند.لینک شدن در وب سایت هایی که پیج رنک بالاتری دارند موثر تر می باشد و در افزایش پیج رنک وب ما تاثیر بیشتر دارد.

8.قرار دادن مطالب مرتبط با کلمات کلیدی در سایت

pic2بدیهی است باید مطالب مرتبط با موضوع اصلی سایت در آن قرار دهیم.اشتباهی که افراد تازه کار در این زمینه انجام میدهند استفاده زیاد از عکس و درج فقط چند خط مطلب است.اگر برای یک شرکت وب سایتی طراحی کرده اید باید در باره تمام محصولات توضیحات کافی قرار دهید.توجه داشته باشد که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی هم در متن خوب نیست و ممکن است موتورهای جستجو شما را به عنوان اسپم در نظر بگیرند و نتیجه عکس بگیرید

9.قرار دادن توضیحات برای عکس ها

بسیاری از افراد با جستجوی تصاویر در موتور های وارد سایت ها میشوند پس بهتر است تصاویر سایت خود را هم در جستجو بهینه کنیم.در هنگام درج تصویر کادر های Image description و Title را هم به بهترین نحو پر کنید

10.وب سایت خود را آنالیز کنیم!

در آخر بهتر است سایت خود را آنالیز کنیم و بر اساس رفتار کاربران نیاز ها را به آنها ارائه دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.